Diskuse

Je odklad školní docházky to pravé ořechové?

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

POToole

2. 2. 2010 19:53
S odklady

do skoly nesouhlasim. Cim je dite mladsi, tim rychleji se uci, zvyka si na rad a kolektiv. Me deti ctou a pocitaji ve dvou jazycich od peti let, kazde z nich je jine, jinak nadane s ruznymi potrebami, ale zadnemu z nich nekolik hodin uceni denne v rannem veku nijak neuskodilo, prave naopak! Zacinat se skolou, ctenim a pocty az v sedmi letech musi byt podle mne mnohem narocnejsi...

0 0
možnosti

kkk

2. 2. 2010 19:39
"Odklad"

Moje vnučka se narodila 19.září a tak navštívila dvě pedagogickopsychologické poradny, které ji do školy nedoporučily. Po posledním verdiktu plakala, že nemůže do školy a odmítla další vyšetření. Našla jsem skulinku a bez porušení zákona vnučka školu navštěvuje a donesla první vysvědčení - samé jedničky.  Ne, není premiantka a nikdy nebude. Vše, co psycholog doporučil jako důvod odkladu, se ji daří zvládat jen díky škole. Už si čte  /třeba  noviny/ a na písmeno, které nezná, protože se ho ještě neučili , se zeptá. / nebude schopna číst/.  Do školy se těší, zameškala jen 2 hodiny.  Ve škole nikdy neplakala, jak jiné děti a soustředit se na práci se snad dá naučit jen při práci, tedy učení.  A potom je v motivujícím kolektivu.  Zásadně nesouhlasím s odkladem školy u šestiletých.  Verdikty psychologů moji vnučku stresovaly a závěr, byť byl z jejich hlediska správný, pro ni nebyl prospěšný.   

A  takových případů znám víc.

0 0
možnosti

kkk

2. 2. 2010 18:44
Odklad

0 0
možnosti

Barbarka_CZ

2. 2. 2010 11:30
vlastní zkušenost

Já šla do školy v necelých šesti letech (jsem narozená 4. září), sestře bylo maličko přes (je 27. srpna). A obě jsme vždycky byly rády, že patříme mezi naprosto nejmladší děti ve třídě. Pokud by opravdu nebyl vážný zdravotní (vč. psychiky) důvod, tak bych své dítě nikdy o rok déle doma (v mateřské školce) nenechala, proč taky?

0 0
možnosti

veš na pleši

2. 2. 2010 18:26
Re: vlastní zkušenost

Souhlasím, já jsem narozená v polovině srpna, takže jsem oslavila šesté narozeniny a za čtrnáct dní šla do školy. Rozhodně mi to nijak neublížilo. Byli tam i mladší a jedna pozdější spolužačka je narozená dokonce v listopadu a šla do školy tedy coby pětiletá. Dnes jsou odklady tam módní, nevím proč. Školku jsem nenáviděla a rozhodně by si u mne takovým "prodloužením dětství" nikdo nešplhnul. :-)

0 0
možnosti

Jarcho

2. 2. 2010 10:47
Názor starosty nerozhoduje.

Proč by rodiče měli hnát své dítě do školy? Jen proto, že starostovi obce přidělávají odklady starosti? To rozhodně není postačující důvod.

Škola je zde pro děti a ne naopak. Učitelé a ba dokonce i ředitelé škol jsou zde pro děti a ne naopak.

Ani starosta, ani ředitel školy nejsou způsobilí rozhodovat o tom, zda je pro některé konkrétní dítě odklad vhodný a žádoucí, nebo naopak nežádoucí, protože nevhodný. Zejména starosta se do toho nemá co plést!

0 0
možnosti